Емоциите на децата – мотивиращи за учителя
Да направиш децата щастливи е нещо към което се старае всеки родител и учител. Съзнателно или не ние полагаме много усилия в тази насока. Когато децата преживеят нещо вълнуващо в което влагат своите чувства и емоции то им носи по-трайни и устойчиви знания.
Отдавна имах желание да направя вълшебни кутии, може би не е нещо ново за някой от вас, но това са кутиите които аз исках и това лято вече ги направих. За направата им беше нужно едно посещение на магазин Jumbo, клечките от изядените сладоледи и няколко пластмасови кутии.
Кутиите са шест, защото децата в групата имат шест маси и работим на екипи. Заедно с децата ги украсихме и поставихме върху тях цифра с която означаваме номера на масата – екипа.
Направих прегради във всяка кутия и така тя съдържа дървени клечки от сладолед, малки дървени пръчици с цветове – червени, сини, жълти, зелени, оранжеви, лилави /такива са комплектите от Jumbo /, малки дървени кубчета, които оцветих в синьо и червено / от Jumbo / и малки щипки /от Jumbo и също оцветени в синьо и червено/.
Вече сигурно и вие се сетихте за хиляди начини, как могат да се използват тези кутии. Всяко ново и различно нещо в детската градина е вълнуващо за децата и им носи много нови емоции.
Аз ще споделя моментите от работата ни с кутиите, но има още много, които все още са само в главата ми и търся време и място в натовареното ежедневие в детската градина, за да ги приложа.
Използвах „Вълшебните кутии“ в ситуация по математика, като на интерактивната дъска поставям схема, която децата трябва да разчетат и изпълнят в екипна работа на масите.
/ Снимките са от различни ситуации, на първата още не бях вкарала елементите от кутиите в схемата за дъската ТУК/
Ако вие не разполагате с интерактивна дъска и идеята ви харесва естествено, че може и на лист да се представя задачата на екипите. Възможностите на интерактивната дъска дават много начини за бързо реагиране, разместване на елементи и поставяне на нови цели. След като приключим задачата, която има състезателен характер отличаваме първите трима екипа – победители. Децата се обръщат с гръб към дъската, аз размествам елементи и поредната игра вече е готова.
Емоцията, която децата изразяват е сравнима с тази при работата ни с Envision.
На интерактивната дъска, дете от екипа – победител подрежда решението. Останалите екипи могат да открият грешките си.
Използвах кутиите и в ситуация по Български език и литература.
Всеки от екипите трябва да направи звуков модел на думата, която се отнася за тяхната маса. Условието е, че трябва да използват три от елементите в кутията, които аз съм определила.
След това всеки от екипите подрежда своята дума на интерактивната дъска и заедно проверяваме дали е вярна.
Сега е наред да развивам въображението на децата, като изработваме фантазни и реални образи от елементите в кутиите. Да закачаме щипки на клечиците, за да развиваме фината моторика и още и още….
Надявам се да съм била полезна на някой от вас и да съм успяла да ви убедя, че емоцията на децата ми действа стимулиращо на работата. При тях развивам много умения и оставям трайни знания, като ги провокирам и уча да мислят.
Снимки и видеа и учебни материали ще намерите в блога на групата ни
https://4ervenata6ap4ica.weebly.com/
Милка Тодорова
ДГ „Ален мак“
гр. Горна Оряховица
Tag:Милка Тодорова